"Η αυθεντική Τέχνη

είναι  απελευθερωτική"

 

 H  Aγγελική Γαλανοπούλου (*)  γεννήθηκε στην Aθήνα το 1964. Σπουδασε κοινωνιολογια στο Παντειο Πανεπιστημιο και εργαστηκε στη Μεση Εκπαιδευση επι σειρα ετων.

  Παρακολουθησε το εργαστηριο αγιογραφιας του Γιώργου Κορδή στην «Εικονουργία». Διδάχθηκε ζωγραφική στο εργαστηριο της ομαδας τεχνης «Σημείο» από τον Γιώργο Ρόρρη  και στο εργαστηριο ζωγραφικης της Ρούλας Ακάλεστου όπου και παρακολούθησε σεμιναρια Ιστοριας της Τεχνης και Οπτικης Αντιληψης.

   Το 2008 πραγματοποιησε την πρωτη της ατομικη εκθεση με θεμα «Αγια Φιλοθεη η Αθηναια» στο κεντρο εικαστικων τεχνων «Γ. Καρυδης» στην αθηνα.

  Έχει παρει μερος σε ομαδικες εκθεσεις σε Αθηνα και Θεσσαλονικη.

Πως ξεκινα η ιδεα για ενα πινακα;

  Α.Γ: Δεν καταλαβαίνεις πάντα το λόγο που κάτι σε συγκινεί ή σου γίνεται έμμονη ιδέα. Το ερέθισμα μπορεί να προέρχεται από τον κόσμο που σε περιβάλλει ή από τη δική σου φαντασία.

  Συνηθως παρατηρω τους ανθρωπους, του χώρους, τα αντικειμενα, τις τυχαιες – ειναι οι πιο πετυχημενες – συνευρεσεις ολων αυτων, σε «καποιο» φως. Το παιχνιδι φως – σκια ειναι επιλογη – φυσικο ή τεχνητο φως, κ.λ.π., και σημαινει πολλα για την προσωπικοτητα του εργου. Διαμορφωνεις τις συνθηκες που εξυπηρετουν τα συναισθηματα και τα ονειρα σου. Έτσι, ξεκινας απο μια αφορμη και οφειλεις να παρασυρθεις σε μεγαλο βαθμο.

 

Ποια η αποψη σας για τη θεση της Τέχνης σημερα;

  Α.Γ:  Η Τεχνη πρεπει να εχει εσωτερικη δυναμη. Τετοια που να παρεμβαινει στη ζωη μας, να  μπορει ν’ αλλαζει τα πραγματα.

  Σημερα,  ενας λογος παραπανω. Ζουμε σε παρακμη. Κυριαρχει μια μαζικη κουλτουρα φτηνών και κουτών προϊοντων η οποια πλαθεται και διαδιδεται αριστοτεχννικα απο ειδικους της αποχαυνωσης. επιβαλλεται η αποσπασματικοτητα εναντι της εσωτερικης αναζητησης και πληροτητας. Κατι σαν το γρηγορο φαγητο.

  Η αυθεντικη Τεχνη ειναι απελευθερωτικη. Νομιμοποιει το ανθρωπινο και το προαγει, παρηγορει, συγκρατει το ουσιωδες.

  Ο  γνησιος καλλιτεχνης λειτουργει εν εγρηγορσει. Ένα εργο Τεχνης ειναι παντα και πολιτικη πραξη (φυσικα οχι μονο).

  Επικινδυνα πραγματα για τη φαυλοτητα των ημερων, αλλα και η ανθρωπινη επιθυμια για δημιουργια ειναι ισχυροτατη.

 

(*) 1ος Έπαινος στον Διαδικτυακό Διαγωνισμό Ζωγραφικής του Περιοδικού "ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ" , που  οργάνωσε  τον πρώτο Διεθνή Διαγωνισμό Ζωγραφικής τον περασμένο Μάιο.