Συντακτική Συνέλευση: "Ας δούμε τώρα πού συμφωνήσαμε"
«Πολιτεία όνομα μέν διά το μη ες ολίγους αλλά ες πλείονας οικείν δημοκρατία κέκληται».
Θουκυδίδης ΙΙ, 37 ( «Το πολίτευμα μας ονομάζεται δημοκρατία γιατί η εξουσία ασκείται όχι από μια μειοψηφία αλλά από την πλειοψηφία»).
Με το απόσπασμα αυτό από τον «Επιτάφιο του Περικλέους» του Θουκυδίδη, έχει προτείνει - σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές - το προεδρείο της Συνέλευσης για το μέλλον της Ευρώπης να ξεκινά το προοίμιο του υπό διαμόρφωση Συντάγματος της ΕΕ. Στο σχέδιο κειμένου του προεδρείου γίνεται αναφορά στον ελληνικό και τον ρωμαϊκό πολιτισμό, που ενέπνευσαν σε πρώτο στάδιο την πολιτιστική, θρησκευτική και ανθρωπιστική εξέλιξη της Ευρώπης, και που σφραγίζουν την πολιτιστική της κληρονομιά. Η εξέλιξη αυτή, αναφέρεται στο σχέδιο του κειμένου, συνεχίστηκε με το φιλοσοφικό ρεύμα του Διαφωτισμού και διαμόρφωσε κοινωνίες στις οποίες ο παράγοντας «άνθρωπος», καθώς και το απαραβίαστο των δικαιωμάτων του έχουν τον κεντρικό ρόλο.
Θουκυδίδης ΙΙ, 37 ( «Το πολίτευμα μας ονομάζεται δημοκρατία γιατί η εξουσία ασκείται όχι από μια μειοψηφία αλλά από την πλειοψηφία»).
Με το απόσπασμα αυτό από τον «Επιτάφιο του Περικλέους» του Θουκυδίδη, έχει προτείνει - σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές - το προεδρείο της Συνέλευσης για το μέλλον της Ευρώπης να ξεκινά το προοίμιο του υπό διαμόρφωση Συντάγματος της ΕΕ. Στο σχέδιο κειμένου του προεδρείου γίνεται αναφορά στον ελληνικό και τον ρωμαϊκό πολιτισμό, που ενέπνευσαν σε πρώτο στάδιο την πολιτιστική, θρησκευτική και ανθρωπιστική εξέλιξη της Ευρώπης, και που σφραγίζουν την πολιτιστική της κληρονομιά. Η εξέλιξη αυτή, αναφέρεται στο σχέδιο του κειμένου, συνεχίστηκε με το φιλοσοφικό ρεύμα του Διαφωτισμού και διαμόρφωσε κοινωνίες στις οποίες ο παράγοντας «άνθρωπος», καθώς και το απαραβίαστο των δικαιωμάτων του έχουν τον κεντρικό ρόλο.