Διαδώστε το στυξ με αυτό το banner στην διεύθυνση http://www.styx.gr/

Στο πεδίο δοκιμών της ALFΑ ROMEO

Βαράνο (έξω από την Πάρμα)

Για τρεις μέρες γίναμε πολίτες της περιοχής που κυμάτιζαν δεκάδες λευκές σημαίες με το σήμα της ΑΛΦΑ ΡΟΜΕΟ.
Περιτριγυρισμένοι από το εξάποδο τέρας της AGIP που ξερνάει φλόγες.

Στη μαύρη πιστα 1.800 μέτρων, “Ρικάρντο Παλέτι” του Βαράνο οι κατακόκκινες ΑΛΦΑ, τα στριγγλίσματα από τα λάστιχα στις στροφές και οι κοφτές εντολές από τους εκπαιδευτές με τα κόκκινα γιλέκα : “Ρηλής δε μπρέηκ”. (Αφησε το φρένο)… “Κάουντερ Στηρ” (Ανάποδο τιμόνι).
Και το μάτι της βιντεοκάμερας μέσα σε κάθε αυτοκίνητο, να παρακολουθεί άγρυπνα και να αποτυπώνει τα λάθη μας.
Τρείς μέρες μαθητής στη Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης του Αντρέα Ανταμιτς, καταλαβαίνεις πως όλα αυτά τα χρόνια ζούσες παρέα με το απρόοπτο.
Πρωτόγνωρα συναισθήματα. Πότε οδηγώντας του πανίσχυρους τρίλιτρους κινητήρες των ΑΛΦΑ 164 στο βρεμένο τσιμέντο να κάνεις “τετακέ”... Κι ύστερα με την GTV στην πίστα να νοιώθεις σαν άλλος …Φιτιπάλντι. Κι όλα αυτά στη μαγευτική επαρχία της Εμίλια, έξω από την Πάρμα, περιτριγυρισμένοι από τους καταπράσινους λόφους του Βαράνο Μελεγκάρι.

Μια ομάδα αναγνωστών των “Τεσσάρων Τροχών”, που επιλέχτηκαν μετά από μία μικρή δοκιμασία στην πίστα των Μεγάρων, βρέθηκε στην πίστα της Σχολής του παλιού πρωταθλητή Φόρμουλα Ενα, Αντρέα ντε Ανταμιτς, και της “Αλφα Ρομέο”, στο Βαράνο έξω από την Πάρμα.
Ολοι έμπειροι οδηγοί , βάσει των προδιαγραφών από το υπουργείο Συγκοινωνιών. Ενας γιατρός, ένας δάσκαλος, ένας πυροσβέστης, ένας πολιτικός μηχανικός, ένας επιπλοποιός, ένας αγρότης, ένας ιατρικός επισκέπτης, ένας τουριστικός πράκτορας, μία συνοδηγός αγώνων, ένας φωτογράφος και τρεις δημοσιογράφοι . Επι τρείς μέρες, προσπαθήσαμε να ξεχάσουμε όλα εκείνα τα στραβά που είχαμε μάθει όλα αυτά τα χρόνια. Κατω από την επίβλεψη έμπειρων οδηγών, πρωταθλητών Φόρμουλα από ένα ως τρία, που υπομονετικά, είτε στη θέση του συνοδηγού είτε απ’ έξω με τα γουόκι τόκι, μας καθοδηγούσαν.
Η μέρα ξεκινούσε με την θεωρητική κάλυψη του μεγάλου κεφαλαίου “ποιοτική και ασφαλής οδήγηση”.
Από το “αλφα”: Η ζώνη είναι κάτι το απαραίτητο. Ακόμα και με μικρές ταχύτητες. Το τιμόνι το κρατάμε “εννιά και τέταρτο”. Για να στρίψουμε δεξιά, τα χέρια “ώρα εννιά” στρίβουμε με το δεξιά, και το αριστερό διολισθαίνει για να βοηθήσει… Αριστερή στροφή: τα χέρια “ώρα τρείς” το δεξί διολισθαίνει…
Πρώτο μάθημα στην πίστα: το φρενάρισμα με αποφυγή εμποδίου, σε βρεμένο δρόμο, και χωρίς ABS. Ολες οι “Αλφα” ήταν εφοδιασμένες στο ταμπλό με ένα μαγικό κουμπάκι : “Με ή χωρίς ΑΒS”.
Η κατακόκκινη “ΑLFA 156, 2.0” με εξήντα χιλιόμετρα και φρένο, γλυστράει προς τα μπρος χωρίς να υπακούσει στο τιμόνι, που έχει στρίψει αριστερά. Αφήνοντας το φρένο, οι τροχοί ξαναβρίσκουν την πρόσφυση στην άσφαλτο, στρίβουν, και μέ νέο πάτημα το αυτοκίνητο σταματά. Με το ABS δεν χρειάζεται να αφήσεις το πόδια από το φρένο. Το σύστημα που εμποδίζει να μπλοκάρουν οι τροχοί, κάνει όλη τη δουλειά μόνο του. Και την οδήγηση πιο εύκολη και ασφαλή.
Το ίδιο συμβαίνει με το φρενάρισμα στη στροφή, με βροχή.
Με την “Αlfa-145, 2.0 Quatrofoglio”, και 65 χιλιόμετρα στην στροφή της βρεμένης πίστας, φρένο, και βρίσκεσαι κάθετα στο δρόμο, αν δεν αφήσεις αμέσως το φρένο και ξαναπατήσεις μόλις νοιώσεις πως το τιμόνι υπακούει.
Με το ΑΒS τα πράγματα είναι πιο σίγουρα. Το νοιώθεις στο πετάλι , αλλά το αυτοκίνητο σταματά ομαλά.
Κόμα μεγαλύτερη ασφάλεια νοιώθεις φρενάροντας με τετρακίνηση: Δοκιμάζοντας τα φρένα της “ALFA 155 Q4 2.0 Turbo” στην βρεμένη πίστα, απορούσα γιατί δεν προωθούνται στην αγορά τα τετρακίνητα μοντέλα.
Οι περισσότερες ασκήσεις γίνοντας με ταχύτητα γύρω στα 60 χιλιόμετρα την ώρα. Νοιώσαμε πολύ καλά τι θα συνέβαινε αν η ταχύτητα ήταν έστω και λίγο μεγαλύτερη. Με 40 χιλιόμετρα το αυτοκίνητο στο βρεμένο δρόμο, απαιτεί απόσταση δέκα μέτρων για να σταματήσει. Τρέχοντας μέ 80 χιλιόμετρα, σταματά αφού διανύσει 40—45 μέτρα. (Αναφερόμαστε σε οδόστρωμα πίστας, και όχι στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους).
Οι περισσότεροι που ακούν για εκπαίδευση στην πίστα, πιστεύουν πως δοκιμάσαμε τον “ίλιγγο της ταχύτητας”. Λάθος, μια και σκοπός της εκπαίδευσης, ήταν να βρεθούμε σε κάποιες “εξαιρετικές-έκτακτες καταστάσεις”, και να μάθουμε να τις αντιμετωπίζουμε.
Οταν νοιώσεις να χάνεις τον έλεγχο πηγαίνοντας με 60 χιλμ. Καταλαβαίνεις τι μπορεί να συμβεί τρέχοντας με 80, 100 και πάει λέγοντας.
Από τις εντυπωσιακότερες ασκήσεις η “Αράχνη”. Στο αυτοκίνητο είναι προσαρμοσμένοι τέσσερις επιπλέον τροχοί, δίπλα στους κανονικούς. Με σήμα από ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα, όταν ακουμπούν στο έδαφος, χάνεις την πρόσφυση κάποιου από τους τροχούς, και τότε… χρειάζεται ανάποδο τιμόνι.
Οι “αράχνες”, είχαν προσαρμοστεί σε μία “Αλφα 164 3.0 V6 24V” και μία “Αλφα 75 3.0 V6”. Για να διαπιστώσουμε την διαφορετική αντίδραση του εμπροσθοκίνητου και του οπισθοκίνητου.
Ο σωστός τρόπος να πατάς το φρένο και το ανάποδο τιμόνι, είναι δύο από τους βασικότερα εφόδια που βοηθούν στην αντιμετώπιση επικίνδυνων καταστάσεων.
Μετά από τις ασκήσεις, δύο γύροι στην πίστα. Την τρίτη μέρα, οδηγώντας μιαν “ΑΛΦΑ GTV 3.0- V6 - 24V”. Eίχες αποκτήσεις εντελώς διαφορετικό “αέρα”. ..
Η εμπειρία στην πίστα του Βαράνο ήταν μοναδική. ΚΑι απολύτως απαραίτητη. Για κάθε οδηγό, που θέλει να βγεί καθημερινά στον δρόμο. Ωστε να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τις έκτκατες αυτές ανάγκες που πολλές φορές οδηγούν στα πολύ δυσάρεστα. Εχοντας την εμπειρία της άσκησης, δεν θα αιφνιδιαστεί με την “αλλόκοτη συμπεριφορά του αυτοκινήτου του”.
Θα ήταν ευχής έργο να δημιουργηθούν ανάλογες σχολές και εδώ, και φυσικά με τις υποδειγματικές συνθήκες που λειτουργεί η σχολή του ντε Ανταμιτς.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε την ηλέκτρονική διεύθυνση στο Ιντερνέτ “http://www.guidasicura.com”.




  Στα καλντερίμια της Πάρμας κυκλοφορούν με τα ποδήλατα. Στις πλατείες της “πρωτεύουσας της Παρμεζάνας”, υπάρχουν ειδικά πάρκινγκ, για να στηρίζεις τα ποδήλατα. Και η κυκλοφορία των οχημάτων υποδειγματική, μέσα στους στενούς δρόμους της μεσαιωνικής πόλης.
Στον αυτοκινητόδρομο του Ηλιου, η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας είναι γιαυτό που προβλέπει ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας: Αποκλειστικά για προσπέρασμα. Στη διαδρομή από τη Βενετία ως την Πάρμα, και κατά την επιστροφή από Πάρμα στην Ανκόνα, ούτε ένα αυτοκίνητο (επαναλαμβάνω), ούτε ένα αυτοκίνητο δεν παρέμεινε στην αριστερή λωρίδα παρά μόνο όσο χρειαζόταν για να προσπεράσει. Και αμέσως μετά, φλας και δεξιά.
Εκφράσαμε την απορία μας για το “φαινόμενο” στους εκπαιδευτές μας στην πίστα του Βαράνο. Μας κοίταξαν με απορία: “Γιατί, αυτό δεν είναι το σωστό;” απάντησαν….

Ο Αντρέα ντε Ανταμιτς, εκτός από παλιός θρύλος των αγώνων Φόρμουλα Ενα, είναι σήμερα ένας από τους πιο έγκυρους σχολιαστές για θέμα αυτοκινήτου στη ΡΑΙ-ΟΥΝΟ.Είναι εκείνος που επέμενε στο πέρασμα των “Αλφα” από την πίσω κίνηση στην μπροστά.
Μόλις έχουμε τελειώσει ένα από τα γεύματα που έμειναν σε όλους αξέχαστα: Μπόλικη παρμεζάνα και προσούτο με την απαραίτητη “πάστα” (κάθε μορφής μακαρόνια).
Ο Αντρέα ντε Ανταμιτς, συνομιλεί με τους βοηθούς του, και υπογράφει ατέλειωτα έγγραφα. Υστερα μας προσκαλεί σε ένα μεγάλο στρογγυλό τραπέζι με θέα την μεγάλη ευθεία της πίστας. ..
“Ολα ξεκίνησαν το 1989. Τότε όλοι πίστευαν πως η πίσω κίνηση είναι πιο σπορτίφ. Και αυτό ήταν που προσελκύει τους αγοραστές της παλιάς σειρά των BMW. Ετσι οργάνωσα τη Σχολή, ώστε να δείξω πως το πρόβλημα δεν ήταν το αυτοκίνητο, αλλά ο οδηγός. Είχα να τους πείσω πως η εμπρόσθια κίνηση προσφέρει ασφαλέστερη οδήγηση. Κάνει την οδήγηση πιο απλή και ευκολότερη, ενώ απαιτεί λιγότερη ισχύ από τον κινητήρα”.
“Οι ασκήσεις που κάνουμε εδώ, έχουν πάντοτε σχέση με τις επικίνδυνες καταστάσεις- φρένο σε βρεμένο δρόμο (για να αποφύγεις το πλανάρισμα), φρένο στην στροφή, φρένο σε βρεμένη στροφή κλπ.”
Η μόνη του ανησυχία μήπως κάποιος που έχει αποκτήσει την “κάρτα ασφαλούς οδήγησης”, αποκτήσει υπερβολική αυτοπεποίθηση, κι αρχίσει να κάνει του κεφαλιού του.
“Αυτά που κάνουμε εδώ, είναι για να μην μας αιφνιδιάσουν όταν βρεθούμε σε κάποια εξαιρετική κατάσταση.Επειδή τον κίνδυνο δεν τον συναντάς μόνο με την υπερβολική ταχύτητα, αλλά και με τα 60 χιλιόμετρα την ώρα. Ιδίως όταν πρέπει να σταματήσεις…Σήμερα προτείνουμε οπωσδήποτε ABS (σύστημα που εμποδίζει να μπλοκάρουν οι τροχοί στο φρενάρισμα), επειδή δεν είναι εφοδιασμένα με αυτό όλα τα αυτοκίνητα. Οπως κάποτε προτείναμε τη ζώνη. Σήμερα, όλα τα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ζώνη…”
Και πρέπει να ξέρετε, ότι ο οδηγός είναι το σημαντικότερο πράγμα στην οδήγηση. Μπορείς να κάνεις σπορτίβικη οδήγηση αλλά, ασφαλώς”.
Οσο για τα μελλοντικά σχέδιά του … “Οταν τα ρομποτ θα αντικαταστήσουν τον οδηγό, θα εκπαιδεύσουμε και τα ρομπότ στην ασφαλή οδήγηση…”

Subscribe in a reader Facebook page Follow me