Διαδώστε το στυξ με αυτό το banner στην διεύθυνση http://www.styx.gr/

   Η εφημερίδα που διαμορφώνει 

     την εικόνα της Κίνας διεθνώς
  Στα τέλη του 2015, ο κινέζικος ιντερνετικός γίγαντας ‘Alibaba’ αγόρασε την "South China Morning Post", την εφημερίδας που εκδίδεται εδώ και 115 χρόνια στο Χονγκ Κόνγκ. Έτσι ανέλαβε την διεθνή προβολή της στην προσπάθεια να την καταστήσει παγκοσμίως γνωστή.
  H ‘South China Morning Post’ , δημιουργήθηκε το 1903 και είναι η παλαιότερη και πιο σημαντική αγγλόφωνη ημερήσια της κάποτε βρετανικής αποικίας του Χονγκ Κονγκ. Παραδοσιακά διατήρησε μορφή της ελευθεροτυπίας που δεν είναι γνωστή για τις άλλες κινεζικές εφημερίδες. 
  Είναι το έντυπο που διαβάζουν οι διπλωμάτες κι οι τραπεζίτες, αλλά και όλοι όσοι ξένοι ζουν ή επισκέπτονται το Χονγκ Κονγκ.
  Όπως και οι άλλες εφημερίδες βρισκόταν αντιμέτωπη με την κρίση της μείωσης των πωλήσεων φύλλων με άμεσο αποτέλεσμα την μείωση των εσόδων.
 Όλα αυτά όμως, ώσπου αγοράσθηκε από την ‘Alibaba΄ που είχε πληρώσει $266 εκατομμύρια στον Μαλαισιανό προύχοντα Robert Kuok. 
Πολλοί τότε είχαν αναρωτηθεί αν άξιζε τον κόπο η αγορά της τοπικής εφημερίδας με πωλήσεις γύρω στα 100.000 φύλλα ημερησίως.
Ορισμένοι υποπτεύθηκαν πως αυτό είχε γίνει για να ακολουθήσουν το παράδειγμα του ιδρυτή του Amazon Jeff Bezos,και εκδότη της The Washington Post.
Άλλοι όμως υποστηρίζουν πως πίσω από την απόφαση βρισκόταν η κινεζική κυβέρνηση, προκειμένου να καθησυχάσει τη φωνή διαμαρτυρίας που ερχόταν από το Χονγκ Κονγκ. Και οπωσδήποτε να δημιουργηθεί σταδιακά η αντεπίθεση για την βελτίωση των διεθνών σχέσεων του Πεκίνου.
  Όταν μάλιστα έχουν αρχίσει οι κινεζικές επενδύσεις να περνούν σε άλλους τομείς πέραν από τις ξένες εταιρίες και τα λιμάνια. Τώρα έντονη είναι η επιθυμία να βελτιωθεί με «λούστρο» το διεθνές προφίλ της Κίνας. Το Πεκίνο επιθυμεί να ακουσθεί καλύτερα και και να γίνει περισσότερο κατανοητό.
  Ο γενικός διευθυντής της  Alibaba, Jack Ma  
Αυτό που φάνηκε από την αρχή, ήταν πως γίνεται προσπάθεια νέου προσανατολισμού για την εφημερίδα σε προφανή σύγκρουση ανάμεσα στο νέο και το παλιό.
 Το Alibaba δείχνει πως θέλει να μετατρέψει την South China Morning Post  σε  μοντέλο ψηφιακής εταιρίας στην προσπάθεια να αποδείξει πως είναι δυνατή η επιτυχής  μετατροπή ενός παραδοσιακού Μέσου σε σύγχρονο.
Οι εργαζόμενοι στην εφημερίδα (που ήταν μόνη  εκείνη  απ΄όλες τις κινεζικές που είχε γράψει για θέματα «ταμπού», όπως τα γεγονότα της πλατείας Τιεν Ανμέν το 1989, ή για ζητήματα με το Θιβέτ και την Ταϊβάν), ανησυχούσαν επειδή για πρώτη φορά θα ήταν υπό τον έλεγχο κινεζικής εταιρίας. Και φοβήθηκαν μήπως έχουν την τύχη του Χονγκ Κονγκ, μετά την επιστροφή του στην Κίνα το 1997.
 Πήραν διαβεβαιώσεις όμως από την Alibaba ότι όλα θα συνέχιζαν να είναι όπως πριν. 
 Ο Gary Liu, εκδότης της South China Morning Post  εδώ και δύο χρόνια,  γεννημένος στην Καλιφόρνια και πρώην ανώτερο στέλεχος του Spotify, λέει πως δουλειά του είναι να μετατρέψει την εφημερίδα και τον ιστότοπό της σε παγκοσμίου ενδιαφέροντος, εξηγώντας τα κινεζικά πράγματα στον κόσμο. Αυτή είναι και η εντολή που του δόθηκε από την Alibaba.
  Η South China Morning Post  μετακόμισε τον περασμένο Φεβρουάριο σε νέα γραφεία. Τώρα πλέον τα δωμάτια των ειδήσεων εκτείνονται σε ανοικτούς χώρους και συνδέονται με τους άλλους ορόφους με ξύλινες σκάλες. Κι από εκεί διοχετεύονται οι Κινεζικές ειδήσεις.
  Μετά το 2017 στην εφημερίδα προσελήφθησαν περισσότεροι από 300 δημοσιογράφοι, τεχνικοί και υπάλληλοι. 
Μετά το 2017 η επισκέψεις στην ιντερνετική έκδοση της εφημερίδας έχει τετραπλασιασθεί, με τους περισσότερους αναγνώστες να προέρχονται από τις ΗΠΑ. Μόνον ένας στους πεντε είναι κάτοικος του Χονγκ Κονγκ.
  Ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο το μέλλον της έκδοσης, μια και εξακολουθεί να δημοσιεύει επικριτικά ζητήματα που αποφεύγουν τα άλλα δημόσια ΜΜΕ της Κίνας.
Άλλοι παρατηρητές από το Χονγκ Κονγκ όμως, υποστηρίζουν πως η εφημερίδα έχει αλλάξει και γράφει περισσότερες φιλοκυβερνητικές ειδήσεις.
  Αν ρωτήσετε τον διευθυντή σύνταξης Chow Chung-yan για το ενδεχόμενο ανάμειξης από την Κίνα λαμβάνεις την απάντηση: 
«Η εφημερίδα έχει εξαιρετικές με όλους τους κινεζικούς κυβερνητικούς τομείς. Αν αισθάνονται πως δεν έγινε σωστή παρουσίαση κάποιου ζητήματος μας καλούν σε σύσκεψη και ζητούν διευκρινίσεις. Ουδέποτε όμως μας κάλεσαν από το Πεκίνο». Και προσθέτει πως «τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα».
   Η κινεζική κυβέρνηση ανησυχεί ιδιαίτερα για την καλή φήμη της χώρας. Ιδιαίτερα τώρα με τον οικονομικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει με τις ΗΠΑ μετά τις αποφάσεις του προέδρου Τραμπ ν αυξήσει τους δασμούς.
Παρ΄όλο που η  South China Morning Post is ανήκει σε ιδιωτική επιχείρηση, αυτό δεν σημαίνει πω ςοι ιδιοκτήτες της εφημερίδας δεν επιθυμούν να έχει ο κόσμος πολύ καλή άποψη για την Κίνα.
(SPIEGEL ONLINE) 
 
Subscribe in a reader Facebook page Follow me